کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

سلام بر شما که هنوز با بوی خوش کاغذ زندگی میکنید ...
سلام بر شما که هنوز برای ادامه خوندن، تای بالایی کاغذ کتاب رو باز می کنید ...
سلام بر شما که کتاب براتون هنوز همون یار دبستانیه...
... و سلام بر کسی که گفت: " کتابداری اقیانوسی است، به عمق یک وجب " و خیلی ها در این یک وجب غرق و خیلی ها به سلامت به ساحل دانایی و توانایی رسیدن ...

این وبلاگ مجالی است تا چند خطی میهمان نگاهتان باشم و مطالب کتابدارانه را با شما اهل کتاب، پیشکسوتان، اساتید و دانشجویان دانش شناسی به اشتراک بگذارم و از تجربیات و نظرات شما بهرمند گردم.

هوالحق
 
من هدی هماوندی، دانش آموخته ی کارشناسی کتابداری پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان و کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه قم  و دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی (بازیابی اطلاعات و دانش) از دانشگاه تهران هستم.

پیش از هر چیز لازم می دونم از همه ی اساتیدی که در طول این سالیان الفبای کتابداری رو به من آموختند و تجربیاتشون رو چراغ راهم کردند تشکر کنم.

و اما "کتابداری" نامی که سالهاست مثل سایه با من است و من از برکاتش بهره مند میشم، نامی که تنها نام نیست و در خود زندگی نهفته دارد، حتی اگر در نظر عامه اینگونه نباشد. دنیای کمتر شناخته شده ای که به لطف اساتید و دانشجویانش در حال خارج شدن از انزوایی ساختگی و غیر منصفانه است. دوست دارم و تلاشم بر این است تا به نوبه ی خود حق این رشته و زحمات اساتید و پیشکسوتانی را که سهمی در اعتلا و رشد آن داشته اند ادا کنم. و در این مسیر چه سعادتی بهتر از تعامل با شما دوستان و همراهان گرامی و دلسوزان کتاب  و کتابداری.