کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

سلام بر شما که هنوز با بوی خوش کاغذ زندگی میکنید ...
سلام بر شما که هنوز برای ادامه خوندن، تای بالایی کاغذ کتاب رو باز می کنید ...
سلام بر شما که کتاب براتون هنوز همون یار دبستانیه...
... و سلام بر کسی که گفت: " کتابداری اقیانوسی است، به عمق یک وجب " و خیلی ها در این یک وجب غرق و خیلی ها به سلامت به ساحل دانایی و توانایی رسیدن ...

این وبلاگ مجالی است تا چند خطی میهمان نگاهتان باشم و مطالب کتابدارانه را با شما اهل کتاب، پیشکسوتان، اساتید و دانشجویان دانش شناسی به اشتراک بگذارم و از تجربیات و نظرات شما بهرمند گردم.

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کتاب متون تخصصی انگلیسی برای دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی به قلم خانم دکتر مژده سلاجقه مدیرگروه علم اطلاعات دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط انتشارات این دانشگاه منتشر شد.

این اثر مشتمل بر 14 درس است که در تالیف آن سعی شده تا از منابع معتبر، روزآمد و تخصصی مرتبط با رشته علم اطلاعات استفاده شود و متون گردآوری شده با سرفصل‌های مصوب وزارت علوم برای دانشجویان این رشته تطابق داشته باشد تا علاوه بر دانش زبانی اطلاعات تخصصی دانشجویان ارتقاء یابد. بر همین اساس، مولف در مقدمه کتاب به انتخاب متون هر بخش براساس محتوای تخصصی رشته از جمله  دروس زیر اشاره  می‌کند:

"- مقدمه‌ای بر آرشیو

- مدیریت مجموعه‌سازی

- سازماندهی اطلاعات

- خدمات مرجع

- علم اطلاعات و رسانه‌ها

- خدمات کتابخانه‌های عمومی- مدارس و دانشگاهی و...."

هر درس از کتاب مذکور شامل یک متن و نکات گرامری، واژگان جدید، درک مطلب و تمرین مربوط به آن است و سعی شده تقویت مهارت‌های چندگانه زبان انگلیسی و آشنایی با واژگان تخصصی رشته جهت توانمندسازی دانشجویان در جستجو و استفاده از منابع و انجام پژوهش در تنظیم ساختار درس‌ها مدنظر باشد.

  • هدی هماوندی