کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

سلام بر شما که هنوز با بوی خوش کاغذ زندگی میکنید ...
سلام بر شما که هنوز برای ادامه خوندن، تای بالایی کاغذ کتاب رو باز می کنید ...
سلام بر شما که کتاب براتون هنوز همون یار دبستانیه...
... و سلام بر کسی که گفت: " کتابداری اقیانوسی است، به عمق یک وجب " و خیلی ها در این یک وجب غرق و خیلی ها به سلامت به ساحل دانایی و توانایی رسیدن ...

این وبلاگ مجالی است تا چند خطی میهمان نگاهتان باشم و مطالب کتابدارانه را با شما اهل کتاب، پیشکسوتان، اساتید و دانشجویان دانش شناسی به اشتراک بگذارم و از تجربیات و نظرات شما بهرمند گردم.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

هوالحق

 

هزاران معجزه میان آسمان و زمین معطل است

دستی باید تا معجزه‌ها را فرود آورد

و آن دستِ جوانمرد است...(برگرفته از کتاب جوانمرد نام دیگر تو)

عرفان نظر آهاری، متولد ۱۳۵۳ در تهران است. او دارای دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است. آثار متعددی از او منتشرشده است که از آن جمله می‌توان به: قلبی بزرگتر از جهان ، وای اگر پرنده‌ای را بیازاری ،من بیابان همسرم باد، دو روز مانده به پایان جهان، روی تخته‌سیاه جهان با گچ نور بنویس، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم، چای با طعم خدا و ... اشاره کرد. کتاب‌های او به زبان انگلیسی فرانسه، ترکی، کردی، عربی ، ژاپنی ، ایتالیایی ، آلمانی ، سوئدی ،هلندی ... ترجمه‌شده. وی تاکنون جوایز بسیاری را از آن خودکرده است، ازجمله:جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل ... و نیز لوح افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY)) در اسپانیا. او یکی از نویسندگان کتاب (داستان صلح) است که در کره جنوبی به چاپ رسیده است این داستان تاکنون به 10 زبان ترجمه‌شده است و به‌صورت موسیقایی با آهنگسازی محمد نصرتی منتشرشده است. این اثر موسیقایی موردحمایت یونسکو است. نظر آهاری هم‌اکنون به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی مشغول است.

نظر آهاری نگارش پنج عنوان کتاب پژوهشی در ادبیات فارسی با موضوع‌هایی همچون: عشق، قناعت، عدالت‌طلبی و ستم‌ستیزی ارزش زندگی و مرگ و هستی را در پیشینهٔ خود دارد و آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از او منتشرشده است. او در سال ۲۰۰۱ برگزیده نخست کنگره شعر زنان شد و پشت کوچه‌های ابر اثر این نویسنده به‌عنوان برگزیده جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شد.

منبع: وب‌سایت رسمی عرفان نظر آهاری http://nooronar.com

سالیانی است که لیلی عشق می‌ورزد. لیلی باید عاشق باشد.

زیرا خدا در او دمیده است و هر که خدا در او بدمد عاشق می‌شود.

لیلی نام تمام دختران زمین است، نام دیگر انسان.. (برگرفته از کتاب لیلی نام تمام دختران زمین است)

 

  • هدی هماوندی

هوالحق

پروردگارا مرا از تاریکی وهم خارج کن، و به نور فهم گرامی دار

خداوندا درهای رحمتت را به روی ما بگشای، و گنجینه‌های علومت را بر ما بازکن (دعای قبل از مطالعه)

یکی از راه‌های پیشرفت در هر حرفه‌ای طی مدارج دانشگاهی آن است که در کنار دیگر عوامل می‌تواند به درک بهتر و عمیق‌تر از دانش مربوطه و وارد شدن به جمع پژوهشگران و تولیدکنندگان دانش در هر رشته‌ای کمک کند.

علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابداری) هم از این قاعده مستثنا نیست. بنده هم بنا به علاقه و دلبستگی ام به رشته مثل خیلی از دانشجوها در این راه وارد شدم و با برنامه ریزی و مطالعه یک سری از منابع به خواست خدا مرحلۀ اول آزمون دکترا را پشت سر گذاشتم. خیلی از دوستان لطف داشتند و جویای منابع و برنامۀ مطالعاتی‌ام بودند. انشا الله موارد مذکور را به‌صورت مبسوط به‌زودی روی وبلاگ برای استفادۀ دوستان قرار می‌دهم.

و من الله توفیق

  • هدی هماوندی