کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

کتابدارانه

مروری بر آموزه ها، ناشناخته ها، پدیده ها و شخصیت شناسی چهره های برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی

سلام بر شما که هنوز با بوی خوش کاغذ زندگی میکنید ...
سلام بر شما که هنوز برای ادامه خوندن، تای بالایی کاغذ کتاب رو باز می کنید ...
سلام بر شما که کتاب براتون هنوز همون یار دبستانیه...
... و سلام بر کسی که گفت: " کتابداری اقیانوسی است، به عمق یک وجب " و خیلی ها در این یک وجب غرق و خیلی ها به سلامت به ساحل دانایی و توانایی رسیدن ...

این وبلاگ مجالی است تا چند خطی میهمان نگاهتان باشم و مطالب کتابدارانه را با شما اهل کتاب، پیشکسوتان، اساتید و دانشجویان دانش شناسی به اشتراک بگذارم و از تجربیات و نظرات شما بهرمند گردم.

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

هوالحق

 

توماس هاردی متولد 1840 میلادی در انگلستان است. مثل خیلی از بزرگان ادبیات جهان ایشان هم اول در رشته‌ای به‌غیراز ادبیات تحصیل کرد (معماری) و بعد از آن استعداد خودش را در شعر و بعد هم در داستان پیدا کرد. از مشهورترین آثار او می‌توان به کتاب‌های "دور از اجتماع خشمگین" – "تس" و "یک جفت چشم آبی" اشاره کرد. وی در مورد اثر تِس گفته که تمام استعداد نویسندگی‌اش را در این کتاب به کار گرفته است!

بعد از گذشت صدسال از نگارش این کتاب شخصیتی مثل سیمون دوبووار در بحث از ادبیات و فلسفه می‌گوید: ...بعد از خواندن تس احساس کردم که پرداختن به فلسفه کار بیهوده‌ای است...!

 

خلاصه داستان

تس نام شخصیت اصلی در کتاب آقای هاردی است! دختری از خانواده فقیر که از دورترین روستاهای انگلستان برای به دست آوردن زندگی بهتر راهی سفری می‌شود که تمام زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد! تس داستانی به وسعت حقیقت زندگی و آدم‌هاست!

نظر شخصی

به نظر من این کتاب منطبق بر احساسات ناپایدار آدمی است و پر از قضاوت‌های زودهنگام و پر از عشق و جنون!

نویسنده مثل یک کارگردان توانا ذهن خواننده را مدیریت می‌کند و اتفاقات و روند داستان دقیق و حساب‌شده است!

این کتاب پر از چالش‌هایی است که در سرتاسر داستان خواننده را درگیر می‌کند و البته دگرگونی شخصیت‌های داستان در این کتاب به‌صورت شگفت‌انگیزی بر زیبایی آن می‌افزاید.

پس از خواندن این کتاب قلبم بدرد آمد اما به‌هیچ‌وجه از خواندن آن پشیمان نشدم!

  • هدی هماوندی